tirsdag den 30. august 2016

Tex Mex: Jalapenos i skiver.


Anmeldt af Karsten Falkbøll

Danny Trejo spiller hovedrollen som Machete, en tidligere federale, der blev forrådt og måtte stikke af fra sit hjemland. Nu lever han som dagsarbejder tæt på grænsen, hvor han forsøger at holde lav profil. Samtidigt er senatoren John McLaughlin (Robert De Niro) i gang med at prøve at blive genvalgt, på en platform at fremmedhad, ikke mindst over for de tilrejsende mexicanere. Da Machete bliver tilbudt en stor sum penge for at myrde senatoren tager handlingen for alvor fart. 

Du skal ikke lede længe efter Phallic symbolerne i den her lille perle af 'en Kult Basker!.. Lindsay Lohan giver sit bud på idol plakaten - og så er der STADIG! nogle der tror at "Vesten" kun er ude på at koruptere de unge's sind med kun ligegyldigheder, Eminem, og sex før ægteskabet.. tsk tsk - hvad bliver det næste??. at Disney hjernevasker børnene?.

 
Ja ja.. men alt imens - svinger Machete sit lange stive..... øh stål.
Og det vil 'så være på nuværende tidspunkt, at fårene bliver skillet fra bukene.. eller sagt på en anden måde - Titanic fan-klubben forlader stuen, og drengerøvene bliver sidende i sofaen.

Alle! er med i den her'... jeg tror enda, at jeg spottede Mads Mikkelsen løbe forbi i baggrunden iført en poncho - jeg kunne også tage fejl?.. måske var det bare Bobby De'Nero?.

 
Hvem skal så købe den her' film?.. Godt du spurgte - Det skal Ham.. eller Hende der syntes, at Grindhouse var the Shit!.. (og her' menes den gode slags) Og - eller bare godt vil ha noget god gammeldaws underholdning.. bare lidt sjov i gaden, og en mulighed for at se rigtige skuespillere arbejde i en "rigtig" film.

For tag' IKKE fejl min ven.. Machete kommer direkte fra hjertet, og ikke fra 'en eller anden Hollywood skabelon - det her' er Fan der laver film til Fans, og genren er GRINDHOUSE baby!.

 
Og helt ærligt.. er det ikke ved at være slut med, at samle på lorte-film?.. hva? (sssssshh!, du skal ikke sige noget.. bare nik)

Du går bare hen til dvd-hylden.. laver en horisontal "Hail Hitler", og de film der står tilbage på hylden efterfølgende - må være de sejlivede?. Og så kan du jo håbe på, at Machete ikke røg på gulvet.. skulle det være sådan? - så tag den lige op igen.. Du skal bare spørge dig selv.. samler jeg på film? - eller er jeg ved, at åbne et lokal-arkiv?.


Eller som vidunderbarnet Steven Segal siger med sit aller bedste jeg tror det skal forestille et Mexicansk accent - Look at you're Machete now Cabrone!.
Jeg ved 'det ikke har ret meget med noget af det her, at gøre.. men det lyder sjovt (især når man har set filmen).


Ingen kommentarer:

Send en kommentar