torsdag den 11. december 2014

Tarantino, a pretty sick lovestory



Anmeldt af Karsten Falkbøll

Har Tarantino Lavet Sit Mesterværk? Ja!

............. Men, det var IKKE den her'.

Og for, at forstå HELE den her' - Ja! jeg kan mærke, at nogle sidder allerede, og tænker - hva Faen! Falkøll.. Men det' vender vi tilbage til.
Så for, at forstå HELE den her'... Spoler vi lige tilbage : !drøN ...?arf gab 'reh ted esæl ta ,revørp go EKKI ad ukS reddis ud JE.

Ej!.

jeg kan sku lige så godt sige det som det 'er... - Der har ALDRIG! været en bedre film-instruktør der var bedre end Tarantino.. der har aldrig! været en film-instruktør der har været....vendt lidt - det har jeg sku da' lige skrevet.. Der vil aldrig! blive en film-instruktør, der er værken ER - BLIVER, eller KAN blive... det er da engentlig noget forfærdeligt sludder - hva faen snakker jeg om?.
NÅ - MEN!, klokken er mange der er ikke mere øl, det sidste "bud" er tændt... sådan da' (lyder vist snart som en mis-bruger :)
.. Og - ja Tarantino ER! go.. fik jeg den med?.


Hvad er Quentin Tarantino?.. Hvem er dette individ?.. Hvem er denne mærkelige Han?... For, at nærmere forstå dette "Monster" må vi dykke dybere.. Nej! IKKE ned-af, men IND i os selv!.

Ja - den' er grundig den her' men bliv hos mig.. Snart det hele vil gi mening ;)
Tarantino ELSKER! film.. Og jo mere du selv elsker film?, jo bedre vil du modtage hans værker.. Og mig selv?, jeg er helt der oppe på side-linien. Jeg havde fanme KNEPPET! min video-samling, hvis der havde været en Kuzz et' eller andet sted der på hylden! (bare for sjov - det havde jeg jo ikke... Nu kan jeg høre sirenerne ;).


Så når QT laver en film er det Kraft-edme IKKE Pjatrøv! - "Inglourious Basterds" er faktisk Kun! hans sjete film (hvis du tæller Kill Bill med som En'... hvad du burde), og næsten hver gang Tarantino sætter sig i "stolen".. sender han samtidigt et STORT! "I LOVE YOU!" til den gældene genre "Gangster/røveri, Pulp, Set-up/Black-sploitation, Samurai/Western, Midnats Matine/Gys", og nu - Krigsfilm!.

Og du kan være sikker på, at HVER gang - har "the Q" stukket noget nyt 'ned i Godte-posen til dig, noget Friskt!.. for 'det! Er den' evne, dette speciale Tarantino Mix.. der gør stodderen Unik, han er i stand' til, at pille ALT Lortet! fra - NED med det'.. Og samtidig servere det for os - på en 'så simpel, og

velbekendt måde, at det næsten 'er som om, at man har set den film 100 gange før!... eller burde ha gjort!. Kan QT så gøre det' IKKE nogen! - aldrig har gjort?.. lave 10 fejl-fri film?.. Nej for Helvede, - Det er der' selvfølgelig IKKE nogen der kommer til, at hive af.. Men så 'der fra, og så IKKE, at erkende hans talent? - Ville være en FATAL BRØLER!! (...Pretty Fucking Far From OK).

Nu' har jeg jo så set den her' "Inglorioso Bastardo", og lad mig sige med det samme - dette er IKKE en Re-Make i den bokstaveliste forstand.. faktisk kun titlen til fælles (næsten!), og selv der' er der en lille bitte forskel - noget med et E istedet for et A?.

Nå men op i Asslochet! med det'... små detaljer, kliene detaljen! (som det hedder på Germany) - og det' er måske præsic! hvad det her IKKE handler om??..... For 'er der noget Tarantino ikke går mest op i?.. så er det, de små detaljer. Den her mand - maler med Hele paletten!.. Her bliver den store pensel Brugt, ingen bliver snydt her'.


Et par ord om selve "Stykket".. havde sku liiidt svært med Mr. Pitt's lidt irreterende Bill Clinton mimik, og bonderøvs accent, og sådan noget skal man bare glemme - svare lidt til, at Pisse i bukserne over Bruce Willies i "Pulp Fiction".. det ville heller ikke ødelægge noget - filmen har SÅ! meget mere, at byde på.

Faktisk blev jeg lidt overrasket over at vi ikke så mere til selve Basterds Banden.. Tim Roth var Golden De'lish! - Alt for lidt af ham. Nazierne virker Spot On!!!.. Elskede hver en tomme af dem!. Skal man pive over noget??? - kunne det' være den IKKE tilstædeværende "Ilse-faktor" - den' får vi nok først når Rob Zombie laver sin. og som SAND! Tarantino-fan.. Ved man jo, at QT er ALL! about the Feet!.


Store instruktøre måles på deres "genre-stykker".. Og Tarantino har lige bestået!. Kunne være sjovt hvis der ligger en "Space-films" nede i "krukken"?. - Jeg syntes ikke jeg vil sige mere om selve filmen.. vil nøjes med, at sige - Bare glem ALLE Krigs-film du nogen sinde har set!... OG ellers var ALT! godt.. ALLES!!! (men IKKE et Mesterværk.... det hedder stadig "PULP FICTION").




Inglourious Basterds 2009
Instruktør: Quentin Tarantino & Eli Roth
Manuskript: Quentin Tarantino
Fotograf: Robert Richardson
Medvirkende: Brad Pitt, Diane Kruger
Eli Roth, Christoph Waltz, Mélanie Laurent 

IMDB 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar